Σάββατο 17 Απριλίου 2021

Γενικά στοιχεία για το έργο: «On the way to Freedom» - Πρότυπο ΓΕΛ Ιωνιδείου 2020-2021

 

                «Οn the way to Freedom»Η Ελλάς ευγνωμονούσα     

Με αφορμή τον εορτασμό της 200ης  επετείου της  Ελληνικής  Επανάστασης  για την  ανεξαρτησία  και  τη  δημιουργία ενός νέου ελληνικού κράτους το Πρότυπο Λύκειο Ιωνιδείου  Σχολής  Πειραιά  διοργάνωσε  κατά  το  τρέχον  σχολικό  έτος 2020-2021 ένα  Ευρωπαϊκό έργο e-twinning με τίτλο: «On the way to Freedom» με τη συμμετοχή 24 εκπαιδευτικών και 81 μαθητών από έξι χώρες: Ελλάδα, Πολωνία, Σερβία, Μολδαβία, Ρουμανία, Ουκρανία και Κροατία.

Παρά την εκτεταμένη υγειονομική κρίση και τους αναγκαίους  περιορισμούς, το έργο ενθάρρυνε διεθνείς επαφές,  προώθησε τη χρήση νέων εργαλείων επικοινωνίας για εργασία από απόσταση και επέτρεψε τη γόνιμη ανταλλαγή απόψεων και φιλελεύθερων ιδεών μεταξύ των συμμετεχόντων.

Το παρόν έργο είχε ως κεντρικό σκοπό να συμβάλλει στον εορτασμό για την επέτειο των 200 χρόνων από την Ελληνική Επανάσταση και την δημιουργία του νέου ελληνικού κράτους και να τονίσει την σημασία αυτού του ιστορικού γεγονότος για την διαμόρφωση της σύγχρονης Ευρώπης των εθνικών κρατών καθώς και για την προώθηση των ευρωπαϊκών αξιών με κυριότερες αυτές της ελευθερίας, της ανεξαρτησίας και της αυτοδιάθεσης των λαών. 

Κεντρικό άξονα του έργου αποτέλεσε η προσέγγιση της Ελληνικής Επανάστασης μέσα από το πρίσμα δύο θεμελιωδών ευρωπαϊκών κινημάτων: του Κινήματος του Διαφωτισμού και του Ρομαντισμού. Με βασικό πυρήνα τις χώρες και τις πόλεις – σταθμούς της Ελληνικής Επανάστασης αλλά και τους πνευματικούς ανθρώπους και λόγιους που έδρασαν στις περιοχές αυτές καταβλήθηκε  προσπάθεια προκειμένου να αναδειχθεί η μέγιστη συμβολή τους μέσω των γραμμάτων και των ιδεών που αυτοί αντιπροσώπευαν στην προετοιμασία και έκρηξη της επανάστασης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δόθηκε  στα λογοτεχνικά κείμενα της περιόδου αυτής, στα ποικίλα στιχουργήματα, τα έργα τέχνης της περιόδου και σε πολλά παραδείγματα μελοποιημένης ποίησης και λογοτεχνίας  ως μέσο ενίσχυσης της εθνικής συνείδησης των αγωνιστών του 1821.  Αξιόλογη ήταν και η συνεισφορά της ευρωπαϊκής μουσικής των αρχών του 18ου αιώνα, η οποία εμφορείται από τις ιδέες του Διαφωτισμού ως παράγοντα επιρροής των εμπνευστών του αγώνα με μηνύματα σχετικά με τη λαχτάρα για την ελευθερία και την αποτίναξη της δουλείας.

Το θέμα στο σύνολό του αλλά και τα επιμέρους υποθέματα τα  προσέγγισαν οι ομάδες διασχολικών συνεργασιών που συμμετείχαν στο έργο, καθεμία μέσα από διαφορετική οπτική γωνία, διαφορετική θεματική, γνωστικό αντικείμενο και μέθοδο σε μια προσπάθεια να συνομιλήσουν  μεταξύ τους επιμέρους γνωστικές περιοχές, όπως η Λογοτεχνία, η Ιστορία, η Τέχνη, η Ζωγραφική,  η Μουσική κ.α. και να εντοπιστούν πιθανά σημεία σύγκλισης μεταξύ τους αλληλοσυμπληρώνοντας και ολοκληρώνοντας την τελική εικόνα του έργου.

Η συνεισφορά των ΤΠΕ και των εργαλείων Web. 2.0.  ήταν ουσιαστική και αποτέλεσε και έναν από τους κεντρικούς στόχους του έργου, καθώς όλα τα προαναφερόμενα υλοποιήθηκαν  μέσω ποικίλων ψηφιακών εργαλείων και πλατφορμών που επέτρεψαν  στους συμμετέχοντες την εξ αποστάσεως επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο ενισχύοντας την αλληλοδιάδραση και την ομαδοσυνεργατικότητα.  

Μέσω των Τ.Π.Ε  κατέστη  εφικτή η διερεύνηση, η κριτική και επιλεκτική αναζήτηση πληροφοριών, η αξιοποίηση υλικού από διαδικτυακές πηγές και η εξοικείωσή  όλων των συμμετεχόντων  με τα ανοικτά συνεργατικά περιβάλλοντα μάθησης. Η επαφή των συμμετεχόντων στις ψηφιακές πλατφόρμες επελέγησαν, λειτούργησε  ως εικονικός  χώρος συνάντησης, συνεργασίας, ανατροφοδότησης  και  ανταλλαγής απόψεων και  τους εξασφάλισε την ευκαιρία της εξ αποστάσεως επικοινωνίας εξοικειώνοντάς τους με την ανάρτηση των εργασιών τους αλλά και των εργασιών των μαθητών τους στο χώρο αυτό αναπτύσσοντας νέους γραμματισμούς μέσα σε αυθεντικές περιστάσεις επικοινωνίας

Οι συνεργάτες του έργου είχαν τη δυνατότητα, αφού επέλεξαν ένα θέμα που σχετίζεται με την Ελληνική Επανάσταση της Ανεξαρτησίας, να εργαστούν, αξιοποιώντας τις δυνατότητες των Τ.Π.Ε, σε εθνικές ή και σε διεθνείς  υποομάδες ομάδες  με σκοπό να  διερευνήσουν θέματα της επιλογής τους που  να σχετίζονται με την τέχνη, τη λογοτεχνία, το κίνημα του Ρομαντισμού στην Ευρώπη το 19ο αιώνα εντοπίζοντας τις ομοιότητες των επαναλήψεων και των πολέμων, τις ιδέες που αποτέλεσαν κεντρικό ζητούμενο, όπως η ανεξαρτησία  ή ο,τιδήποτε άλλο ενέπιπτε στις επιλογές και τα ενδιαφέροντά τους και σχετιζόταν με τον κεντρικό  κορμό του έργου. Το τελικό παραγόμενο υλικό από όλες τις συμμετέχουσες χώρες αναρτήθηκε στον ειδικά διαμορφωμένο ιστότοπο του e-twinning, στο twinspace του έργου και στις αντίστοιχες ιστοσελίδες των συμμετεχόντων σχολείων.


Στο έργο αυτό συμμετείχαν από το σχολείο μας οι κάτωθι εκπαιδευτικοί και μαθητές: 

·        Συντονίστρια του  έργου:  Δεληγιάννη Άρτεμις, ΠΕ02 - Φιλόλογος 

Συμμετέχοντες  εκπ/κοί: Αρέτου Γεωργία, Κωνσταντάρας Αντώνης, Λουράντου Σουλτάνα,  Λέκκα Κυριακή,  Μπακούρος Βασίλειος, Κοκορέλης Γεώργιος, Γκουβά Παρασκευή,  Τζάμου Αικατερίνη

 

·    Συμμετέχοντες μαθητές/ μαθήτριες:

Τμήμα Α1:    Κόντη Μαρία,  Επιτροπούλου Μαρία

Τμήμα Α2:    Μπερβανάκη  Μαριλίτα,  Μακαριγάκη Κέλλυ,

                        Παπαδοπούλου Έλενα,  Παπουτσή Κατιάνα,

                        Ξανθοπούλου Κωνσταντίνα,  Μακρής Παναγιώτης,                 

                        Μπιτσαχτσίδης Σοφοκλής,  Σαπουντζάκη Μυρτώ,

                        Πολυχρόνη Ειρήνη,  Παυλή Ηλέκτρα,

                        Νικολάου Άγγελος


Τμήμα Α3:    Θεοδώρου Λαμπρινή, Δημητρόγλου Δημήτρης,

                        Βακρινός Αντώνης, Μελίδου Ελένη


Τμήμα Α4:     Σουβαλιώτη Ανδριάνα, Ποτηρόπουλος Γεώργιος,

                          Τζιβελέκας  Αθανάσιος


Τμήμα Β1:    Γεωργουλέτης Ελευθέριος, Αναργύρου Αικατερίνη,

                        Καλλέργη Εύα, Βασιλείου Ιωάννα


Τμήμα Β2:     Ματενιάδου Μάιρα


Τμήμα Γ4:     Σπανούδη Κέλλυ

 

 

 

 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου